Vuosikirja 2020

Toimituskunta: Jonne Arjoranta, Usva Friman, Raine Koskimaa, Frans Mäyrä, Olli Sotamaa, Jaakko Suominen, Tanja Välisalo (toim.)

Tekninen toimitustyö ja taitto: Jonne Arjoranta

Korjausluku: Tanja Välisalo

Lataa koko vuosikirja yhtenä PDF-tiedostona tai EPUB-tiedostona.

Sisällys

Kansi, julkaisutiedot, sisällysluettelo, i–iii.

Johdanto

  1. Jonne Arjoranta, Usva Friman, Raine Koskimaa, Frans Mäyrä, Olli Sotamaa, Jaakko Suominen, Tanja Välisalo: Johdanto, 1–2. (pdf)

Artikkelit

  1. Jaakko Suominen, Tero Pasanen: Digiversioita, klooneja ja omia ideoita: Suomalaisissa tietokonelehdissä julkaistut peliohjelmalistaukset 1978–1990, 3–35. (pdf)

Katsaukset

  1. Tero Kerttula: Puumailoista ylämummoon: Näkökulmia digitaalisten jääkiekkopelien tutkimukseen, 36–49. (pdf)

Esseet

  1. Eetu Heikkinen: Tyhjyys sekä kärsimyksen että toivon lähteenä: NieR: Automata ja androidien monimutkainen maailma, 50–63. (pdf)

Arviot

  1. Merja Leppälahti: Pelien äärettömät maailmat: Elämän suuret kysymykset digitaalisissa peleissä, 64–66. (pdf)
  2. Mikko Meriläinen: Esport Play: Anticipation, Attachment, and Addiction in Psycholudic Development, 67–69. (pdf)

Lektiot

  1. Mikko Meriläinen: Kohti pelisivistystä: Nuorten digitaalinen pelaaminen ja pelihaitat kotien kasvatuskysymyksenä, 70–73. (pdf)

CC BY-NC-ND 4.0 Kirjoittajat ja Pelitutkimuksen vuosikirja 2020

ISSN 1798-355X

www.pelitutkimus.fi

Muutoshistoria

  • Pelitutkimuksen vuosikirjan versio 1.0 julkaistiin 18.12.2020.