Vuosikirja 2016

Toimituskunta: Raine Koskimaa, Jonne Arjoranta, Usva Friman, Frans Mäyrä, Olli Sotamaa, Jaakko Suominen (toim.)

Tekninen toimitustyö ja taitto: Jonne Arjoranta

Korjausluku: Tanja Välisalo

Lataa koko vuosikirja yhtenä PDF-tiedostona tai EPUB-tiedostona.

Sisällys

Kansi, julkaisutiedot, sisällysluettelo.

Johdanto

  1. Raine Koskimaa, Jonne Arjoranta, Usva Friman, Frans Mäyrä, Olli Sotamaa, Jaakko Suominen: Johdanto, 1–3. (pdf)

Artikkelit

  1. Tanja Sihvonen: Tilan tuntu: Grand Theft Auto V ja paikantumisen politiikat, 4–20. (pdf)
  2. Jaakko Kemppainen: Marginaalista valtavirraksi – indie-pelien vuosikymmen, 21–37. (pdf)
  3. Lilli Sihvonen & Anna Sivula: Klassikoksi rakennettu – erään lautapelin historia, 38–51. (pdf)

Katsaukset

  1. Sara Sintonen: Lasten oma pelisuunnittelu osaksi opetusta: esiopetukseen suunnatun pedagogisen tuotteen kehittämisen lähtökohtia, 52–60. (pdf)
  2. Pauli Hulkkonen: Katsaus kotimaisiin lauta- ja roolipelijärjestöihin, 61–65. (pdf)

Kirja-arvostelu

  1. Jonne Arjoranta, Marko Siitonen & Tanja Välisalo: Lankoski, Petri, ja Staffan Björk, toim. (2015). Game Research Methods: An Overview, 66–67. (pdf)

CC BY-NC-ND 4.0 Kirjoittajat ja Pelitutkimuksen vuosikirja 2016

978-952-03-0269-6 (EPUB), 978-952-03-0268-9 (PDF)

www.pelitutkimus.fi