Suomalaiset pelejä käsittelevät väitöskirjat 1998– / Finnish doctoral dissertations on games 1998–

177 entries « 1 of 4 »

2024

Kaski, Joanna

Shared Social-Emotional Difficulties of Children with Different Neurodevelopmental Disorders and Intervention Outcomes with the Emotion Detectives Game Väitöskirja

Oulun yliopisto, 2024, ISBN: 9789526240978.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat:

Heljakka, Katriina

How Play Moves Us: Toys, Technologies, and Mobility in a Digital World Väitöskirja

University of Turku, 2024, ISBN: 9789512996117.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat:

Sun, Liping

Digital Game-Based Learning : Developing a Pedagogical Model for Primary Mathematics Education Väitöskirja

University of Lapland, 2024, ISBN: 9789523374133.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat:

Park, Solip

Understanding Game Work Migration: Game Expats in Finland Väitöskirja

Aalto University, 2024, ISSN: 1799-4942 (electronic).

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat:

Nykyri, Mikko

Promoting Local Renewable Energy Production with Energy Communities and Serious Games Väitöskirja

Lappeenranta-Lahti University of Technology LUT, 2024.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat:

Kankainen, Veera

A Finn Always Wins? : Justifications, Governance, and Contradictions of the Finnish Gambling-Profit-Based Public Good. Väitöskirja

University of Helsinki, 2024.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat:

Huuhka, Marleena

Weird Encounters in Virtual Worlds : Towards a Theory of Performative, Anarchic Counterplay as Resistance Väitöskirja

Tampere University, 2024.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat:

Galeote, Daniel Fernández

Gamification and Climate Change Engagement : Building Knowledge, Developing Practice, and Studying Experiences and Effects Väitöskirja

Tampere University, 2024.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat:

Aurava, Riikka

Game Jamming in Schools : Affordances of Game Jam Events in General Formal Education Väitöskirja

Tampere University, 2024.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat:

Aura, Isabella

Storification in Formal Education : Experiences, Behavior and 21st Century Skills Propensity Väitöskirja

Tampere University, 2024.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat:

2023

Bui, Phuong

Promoting flexible mathematical thinking with growth mindset, deliberate practice, and serious games Väitöskirja

University of Turku, 2023, ISBN: 9789512994144.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat:

Paasovaara, Susanna

Research for Design of Playful Mobile Services for Social Experiences between Nearby Strangers Väitöskirja

Tampere University, 2023.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat:

Lu, Chien

Shallow Representations, Profound Discoveries : A Methodological Study of Game Culture in Social Media Väitöskirja

Tampere University, 2023.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat:

Koskinen, Antti

Enhancing the Effectiveness of Digital Game-Based Learning with Adaptive Instructional Support Väitöskirja

Tampere University, 2023.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat:

Paasovaara, Susanna

Research for design of playful mobile services for social experiences between nearby strangers Väitöskirja

Tietotekniikka, Tampereen yliopisto, 2023, ISBN: 978-952-03-3150-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Luoto, Tim

Digital magic circle: Physically activating properties of the augmented reality games in the Northern context Väitöskirja

Kulttuuriantropologia, Oulun yliopisto, 2023, ISBN: 978-952-62-3876-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: augmented reality games (ARG), englanninkieliset väitöskirjat, exergames, gamification, health, persuasion, physical activity, wellbeing

Välisalo, Tanja

Who is your favourite character? Audience engagement with fictional characters Väitöskirja

Nykykulttuurin tutkimus, Jyväskylän yliopisto, 2023, ISBN: 978-951-39-9275-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: audience, audience studies, character engagement, englanninkieliset väitöskirjat, fans, fictional characters, film characters, game characters, players (non-music), transmedia

Tikka, Reko

Antiikin arpapelit Väitöskirja

Latinalainen filologia, Turun yliopisto, 2023, ISBN: 978-951-29-9218-8.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: suomenkieliset väitöskirjat

Lu, Chien

Shallow representations, profound discoveries : A methodological study of game culture in social media Väitöskirja

Koneoppiminen, Tampereen yliopisto, 2023.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Koski, Johannes

Producing affection: Affect and mediated intimacy in Pokémon Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Turun yliopisto, 2023, ISBN: 978-951-29-9366-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Korkeila, Henry

Resources, capital, and players inside the game worlds: Bourdieusian approach to game cultures Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Turun yliopisto, 2023, ISBN: 978-951-29-9270-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Jääskä, Elina

Game-based learning methods in project management higher education Väitöskirja

Tuotantotalous, Oulun yliopisto, 2023, ISBN: 978-952-62-3683-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: digital game-based learning, earned value management, educational games, englanninkieliset väitöskirjat, game design, game-based learning, gamification of education, motivation, project management higher education, project sustainability management

Janhunen, Maarit

Exergame-based rehabilitation in older adults specifically after total knee replacement Väitöskirja

Fysioterapia, Jyväskylän yliopisto, 2023, ISBN: 978-951-39-9547-8.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Holm, Suvi

Preferences, emotions, and visual attention in the first-person shooter game experience Väitöskirja

Psykologia, Turun yliopisto, 2023, ISBN: 978-951-29-9290-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

2022

Suovuo, Tomi

Reality guides for life before death Väitöskirja

Vuorovaikutusmuotoilu, Turun yliopisto, 2022, ISBN: 978-951-29-8910-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Sihvonen, Lilli

Kimble-lautapelin kestävä tuotesuhde: Kulttuurituotteiden uustuotantoprosessit Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Turun yliopisto, 2022, ISBN: 978-951-29-8863-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: suomenkieliset väitöskirjat

Ruotsalainen, Maria

Overwatch esports and the (re)configurations of gender and nationality Väitöskirja

Nykykulttuurin tutkimus, Jyväskylän yliopisto, 2022, ISBN: 978-951-39-9184-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: competitive gaming, englanninkieliset väitöskirjat, esports, gender, nationalism, nationality, qualitative research

Roohi, Shaghayegh

Advances in AI-assisted game testing Väitöskirja

Tietotekniikka, Aalto-yliopisto, 2022, ISBN: 978-952-64-0825-5.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: AI agents, emotion recognition, englanninkieliset väitöskirjat, game testing, player experience, reinforcement learning

Rautalahti, Heidi

“I would rather contemplate big questions”: Imagining contemporary religion in digital games and among gamers from actor-centred and game-immanent perspectives Väitöskirja

Uskontotiede, Helsingin yliopisto, 2022, ISBN: 978-951-51-8547-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Pelser-Casrstens, Veruschka

Developing a serious game design framework for educational tabletop games with digital components Väitöskirja

Tietojenkäsittelytiede, Itä-Suomen yliopisto, 2022, ISBN: 978-952-61-4553-2.

Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Lind, Kalle

Problem gambling and criminal behavior: Perspectives on comorbidities and social Disadvantage Väitöskirja

Sosiologia, Tampereen yliopisto, 2022, ISBN: 978-952-03-2559-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: criminal behavior, englanninkieliset väitöskirjat, gambling, problem gambling, social disadvantage

Kerttula, Tero

(Broad)casting the game: The spectacle of real in representing and narrating video game play in live-action media Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Jyväskylän yliopisto, 2022, ISBN: 978-951-39-8968-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Kanervisto, Anssi

Advances in deep learning for playing video games Väitöskirja

Tietojenkäsittelytiede, Itä-Suomen yliopisto, 2022, ISBN: 978-952-61-4444-3.

Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Kahila, Juho

Digital gaming and metagame activities: Opportunities for children’s informal learning Väitöskirja

Kasvatustiede, Itä-Suomen yliopisto, 2022, ISBN: 978-952-61-4730-7.

Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Friman, Usva

Gender and game cultural agency in the post-gamer era: Finnish women players’ gaming practices, game cultural participation, and rejected gamer identity Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Turun yliopisto, 2022, ISBN: 978-951-29-8876-1.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, game cultural agency, gender, women gamers

2021

Törhönen, Maria

The professionalization of play: Examining the convergence of play and labour in online video content creation Väitöskirja

Tietotekniikka, Tampereen yliopisto, 2021, ISBN: 978-952-03-2036-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Ståhl, Matilda

Community, diversity and visuality: An ethno-case study on constructing identities and becoming legitimate participants in online/offline communities Väitöskirja

Kasvatustiede, Åbo Akademi, 2021, ISBN: 978-952-12-4127-7.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: community, diversity, education, englanninkieliset väitöskirjat, identities, identity (co)construction, identity construction, online, social media, video games, visuality

Selin, Jukka

Tietomallin pelillistäminen ja toiminnallisen suunnittelun menetelmä rakennusten suunnittelun apuna Väitöskirja

Vuorovaikutteinen teknologia, Tampereen yliopisto, 2021, ISBN: 978-952-03-1888-8.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: suomenkieliset väitöskirjat

Sirola, Anu

Web of gamble: A social psychological perspective on youth gambling and virtual communities Väitöskirja

Sosiaalipsykologia, Tampereen yliopisto, 2021, ISBN: 978-952-03-1812-3.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Macey, Joseph

A whole new ball game: The growing prevalence of video game-related gambling Väitöskirja

Ihmiset ja teknologiat, Tampereen yliopisto, 2021, ISBN: 978-952-03-2191-8.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Leinonen, Anna-Maiju

Technology for promoting physical activity in young men Väitöskirja

Lääketieteen tekniikka, Oulun yliopisto, 2021, ISBN: 978-952-62-2887-7.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: activity monitor, adolescent, behavior change, englanninkieliset väitöskirjat, gamification, health, sedentary behavior, self-monitoring

Laiti, Outi

Old ways of knowing, new ways of playing: The potential of collaborative game design to empower Indigenous Sámi Väitöskirja

Kasvatustiede, Lapin yliopisto, 2021, ISBN: 978-952-337-249-8.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Laato, Samuli

Designing location-based games: How to support players' social interaction, physical activity and learning about their local environment Väitöskirja

Vuorovaikutusmuotoilu, Turun yliopisto, 2021, ISBN: 978-951-29-8565-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

Kristiansson, Jesper

”Aika paljon sai tehdä, kunhan se liittyi siihen historiaan ja opetussuunnitelmaan”: Oppilaiden valtaistuminen yläkoulun historian tunneilla Väitöskirja

Yleinen historia, Jyväskylän yliopisto, 2021, ISBN: 978-951-39-8680-3.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: demokratiakasvatus, historian opetus, perusopetus, Rancière, suomenkieliset väitöskirjat, valtaistuminen

Kinnunen, Jani

Rahat, peli ja rahapelaamisen sosiaaliset palkkiot Väitöskirja

Pelitutkimus, Tampereen yliopisto, 2021, ISBN: 978-952-03-2172-7.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: suomenkieliset väitöskirjat

Kainulainen, Tuomo

Studies on online horse race betting using individual-level betting data Väitöskirja

Kauppatieteiden laitos, Itä-Suomen yliopisto, 2021, ISBN: 978-952-61-4267-8.

Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat

2020

Nylund, Niklas

Game heritage: Digital games in museum collections and exhibitions Väitöskirja

Informaatiotutkimus ja interaktiivinen media, Tampereen yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-03-1697-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: cultural heritage, englanninkieliset väitöskirjat, game heritage, games, heritagization, museums, play, playing, preservation, reflexiveness

Grufstedt, Ylva

Counterfactual History and Game Design Practice in Digital Strategy Games Väitöskirja

2020.

Links | BibTeX | Avainsanat:

Tyni, Heikki

Games crowdfunding as a form of platformised cultural production: Effects on production, reception and circulation Väitöskirja

Informaatiotutkimus ja interaktiivinen media, Tampereen yliopisto, 2020, ISBN: 978-952-03-1757-7.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, game production studies, platformisation, production logics

Behbahani, Amin Rasti

Investigating the effect of digital game tasks, inducing different levels of involvement load, on the acquisition of vocabulary items Väitöskirja

Kielentutkimus, Jyväskylän yliopisto, 2020, ISBN: 978-951-39-8130-3.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: digital games, englanninkieliset väitöskirjat, levels of involvement load, task, think-aloud, vocabulary acquisition, vocabulary learning strategies

177 entries « 1 of 4 »