Suomalaiset pelejä käsittelevät väitöskirjat 1998– / Finnish doctoral dissertations on games 1998–

Show all

2016

Roine, Hanna-Riikka

Imaginative, immersive and interactive engagements: The rhetoric of worldbuilding in contemporary speculative fiction Väitöskirja

Yleinen kirjallisuustiede, Tampereen yliopisto, 2016, ISBN: 978-952-03-0195-8.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, narratology, rhetoric, speculative fiction, transmediality, worldbuilding

2015

Arjoranta, Jonne

Real-time hermeneutics: Meaning-making in ludonarrative digital games Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Jyväskylän yliopisto, 2015, ISBN: 978-951-39-6164-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: computer games, definition, digital games, englanninkieliset väitöskirjat, Gadamer, game studies, Hans-Georg, hermeneutics, language-games, ludonarrative, Ludwig, meaning, narratology, role-playing games, sociology of language and religion, videogames, Wittgenstein

2009

Eskelinen, Markku

Travels in cybertextuality: The challenge of ergodic literature and ludology to literary theory Väitöskirja

Jyväskylän yliopisto, digitaalinen kulttuuri, 2009, ISBN: 978-951-39-3653-2.

Abstract | BibTeX | Avainsanat: cybertext theory, englanninkieliset väitöskirjat, ergodic literature, game studies, literary theory, ludology, narratology, transmediality