Suomalaiset pelejä käsittelevät väitöskirjat 1998– / Finnish doctoral dissertations on games 1998–

Show all

2019

Loponen, Mika

The semiospheres of prejudice in the fantastic arts: The inherited racism of irrealia and their translation Väitöskirja

Englantilainen filologia, Helsingin yliopisto, 2019, ISBN: 978-951-51-4887-2.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: englanninkieliset väitöskirjat, fantasy, game studies, racism, science fiction, semiotics, transmediality

2018

Kultima, Annakaisa

Game design praxiology Väitöskirja

Informaatiotutkimus ja interaktiivinen media, Tampereen yliopisto, 2018, ISBN: 978-952-03-0742-4.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: creativity, englanninkieliset väitöskirjat, game design, game industry, game studies, ideation

2017

Pasanen, Tero

Beyond the pale: Gaming controversies and moral panics as rites of passage Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Jyväskylän yliopisto, 2017, ISBN: 978-951-39-7152-6.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: digital games, englanninkieliset väitöskirjat, game studies, game violence, gaming controversy, gaming culture, moral panic

2015

Arjoranta, Jonne

Real-time hermeneutics: Meaning-making in ludonarrative digital games Väitöskirja

Digitaalinen kulttuuri, Jyväskylän yliopisto, 2015, ISBN: 978-951-39-6164-0.

Abstract | Links | BibTeX | Avainsanat: computer games, definition, digital games, englanninkieliset väitöskirjat, Gadamer, game studies, Hans-Georg, hermeneutics, language-games, ludonarrative, Ludwig, meaning, narratology, role-playing games, sociology of language and religion, videogames, Wittgenstein

2009

Eskelinen, Markku

Travels in cybertextuality: The challenge of ergodic literature and ludology to literary theory Väitöskirja

Jyväskylän yliopisto, digitaalinen kulttuuri, 2009, ISBN: 978-951-39-3653-2.

Abstract | BibTeX | Avainsanat: cybertext theory, englanninkieliset väitöskirjat, ergodic literature, game studies, literary theory, ludology, narratology, transmediality